4. maj 2012

Vabilo: Dan odprtih vrat Brevkine svežine s pohodom po bližnjih gričih

Po dolgem času je priložnost, da se srečamo in spoznate naše kraje, od koder bodo prihajali naši zabojčki. Ker vemo, da naši kraji niso tako blizu, smo dan odprtih vrat združili s pohodom po bližnjih gričih z osličkom Sivkom, ki bo v avtentičnih lesenih sodčkih tovoril domač bezgov sok in vipavsko vino za pohodnike.

Po približno 4-urnem lahkotnem sprehodu,  se bomo zbrali na dvorišču naše kmetije (okoli 12:30)  od koder se bomo sprehodili do njiv, sadovnjakov, vinogradov in boste lahko pobližje spoznali ekološko kmetijstvo in naš način gojenja zelenjave in sadja.

Kdaj? Nedelja, 13.5.2012
Pričetek pohoda ob 8 uri z zbirališčem pred  gasilskim domom v Šmarjah.
Dan odprtih vrat Brevkina svežina okoli 12:30 v zaselku Hrastje (nasproti domačije, kjer boste okušali neokrnjeno vodo iz vodnjaka).

Parkiranje na zbirnem mestu za pohod (glej spodaj!)

V primeru dežja je nedeljsko dogajanje prestavljeno za en teden.
Zaradi lažje organizacije prosimo za potrditev udeležbe preko maila!
Ostale info.: 040/299 935

Opis poti do zbirnega mesta:
Avtocesto zapustite na izvozu Ajdovščina in greste proti Planini čez reko Vipavo in na koncu zavijete za Tevče. Sledijo si štiri serpentine in na razcepu pridete do križišča s cestnim ogledalom in zavijete desno za Tevče. Nato greste le naravnost skozi Tevče in Vrtovče in na vrhu Vrtovč zavijete rahlo levo in navzdol mimo korita in pridete v Šmarje. Gasilski dom je v središču  vasi na levi strani.

Kako iz gasilskega doma do nas?
Od gasilskega doma do zaselka Hrastje, kjer se mi nahajamo, je le 5 minut hoje in sicer se sledi tabli Potok, nato pa pri prvi kapelici zavijete desno na kolovoz in prispete do gruče treh hiš.

Podrobnejši program pohoda
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Med Šmarenskimi griči - Pohod čez Školj in Tibot
Pohod Čez Školj in Tibot obiskovalce popelje iz vasi Šmarje preko pašnikov in vinogradov čez Brge in Brdo do 418 metrov visokega hriba Školj, od tam pa po manjšem spustu do vasi Vrtovče, kjer bo sledilo krajše druženje z Elvisom Presleyem z Vrtovč in slano okrepčilo.

Od tam se bodo pohodniki podali do zaselka Lisjaki, kjer se odpre eden najlepših razgledov na Vipavsko dolino, obenem pa priložnost za seznanitev s čebelarjenjem.

Sledi vzpon na Tibot, kjer je nekoč stala cerkev, za pohodnike pa tam ob 10.30 pripravljamo sveto mašo na prostem.

Sledil bo spust do zaselka Potok in počitek v senci stare domačije ob preizkušanju odličnega domačega kruha iz stare krušne peči in možnostjo malice ter vzpon do zaselka Jakulini, kjer je bil rojen eden najplodnejših strokovnih piscev s področja vinarstva pri nas - Matija Vertovec. Na Jakulinih si bo mogoče ogledati impozantno Vertovčevo klet in prisluhniti recitalu iz Vertovčevih del.

Sledil bo obisk idiličnega zaselka Hrastje in domačije z 212 let starim vodnjakom, iz katerega še vedno priteče neokrnjena voda z lastnim izvirom. Od tu se bodo pohodniki podali med vinograde, nato pa skozi šmarenske ozke ulice, kjer si bodo lahko ogledali razstavo umetniških del nastalih na 2. Ekstemporu med šmarenskimi griči in se posladkali s pecivom izpod rok domačih gospodinj.

Sledil bo krajši spust do izhodišča pohoda, kjer jih čaka bogat popoldanski kulturno-zabavni program z okrepčilom.

Startnina: 3 €; za otroke do 10. leta starosti brezplačno

V vasi Šmarje med 12.00 in 18.00 - okrepčilo, kulturno-zabavni program s srečelovom, stojnice z domačimi izdelki, prikaz ročnega kamnoseškega dela, v strnjenem delu vasi na prostem ogled razstave umetniških del, nastalih na 2. Ekstemporu med šmarenskimi griči 2012.

V primeru dežja je nedeljsko dogajanje prestavljeno za en teden.

Info: TD Vinoreja Šmarje, Darko Poljšak 041 275 267, http://vinoreja-smarje.nvoplanota.si/